Головна » Новини » 2014 » Березень » 24 РБДТ
Культура молодіжного мовлення: реальність і перспектива
24.03.2014 | 959 | Лідер | Автор: Гряділь М.Ф.
20 березня члени ради лідерів учнівського самоврядування презентували проект «Культура молодіжного мовлення: реальність і перспектива» на обласному семінарі методистів з виховної роботи.
 
Нікітіна Андріана (учениця 11 класу Іршавської ЗОШ І-ІІІ ст №1) ознайомила присутніх з історією виникнення сленгу та впливом іноземних мов на культуру молодіжного мовлення. Свої дослідження щодо впливу комп’ютера  на мову підлітків озвучила Пацкан Аріна (учениця 11 класу Іршавської ЗОШ І-ІІІ ст. №1).
 
Вплив сучасної літератури, засобів масової інформації на культуру мовлення молоді розповіла Брич Наталія (учениця 10 класу Іршавської гімназії) на прикладі твору «Записки українського самашедшего» відомої української письменниці Ліни Костенко. Учасникам семінару цікаво було послухати думки з цього приводу члена Національної спілки письменників і журналістів Кузана В.В.
 
Цікавими для аудиторії були дослідження шкільного сленгу , які озвучили Добра Ярина (учениця Імстичівської ЗОШ І-ІІІ ст.) та Хіль Сергій (учень Ільницького спортивно-гуманітарного ліцею).
 
Симканич Олександра  (учениця Лозянської ЗОШ І-ІІ ст.) і  Василець Іван (учень та Іршавської гімназії) озвучили дані соціологічного опитування «Що таке сленг» серед учнів 9 класів Іршавських ЗОШ №1,2, гімназії, Лозянської ЗОШ І-ІІ ст. та Імстичівської ЗОШ І-ІІІ ст. 
 
Свида Злата (учениця 11 класу Іршавської ЗОШ І-ІІІ ст №2) розповіла про соціологічні опитування серед 182 учнів 10-11 класів,103 батьків, педагогів, яке мало на меті виявити головні причини вживання сленгу: вплив оточення і друзів, прагнення вирізнятися серед інших; бажання самоствердитися , бути сучасним тощо. 
 
Учасники семінару долучилися до цього опитування і жваво обговорювали результати досліджень.
 
Таким чином, отримані в ході досліджень дані  підтверджують висунуту проблему: спостерігається тенденція до зростання рівня жаргонізаціі мови серед підлітків та учнів старших класів. Причини збільшення частки жаргонізаціі мови:
  • соціальні чинники;
  • значимість «своєї» (жаргонної) мови для спілкування з однолітками (бажання підлітка утвердитися як серед своїх однолітків так і у власних очах);
  • вплив ЗМІ , Інтернету (читання газет і молодіжних журналів, перегляд телепередач) на мову підлітка.
Досвідчені філологи Береш О.І (методист РМК) та Гецко Н.М. (заступник директора Іршавської гімназії) у своєму виступі підкреслили, що сленгом не можна передати красу рідної природи, щирість почуттів, точну інформацію, бути основою національної культури. Молодіжний жаргон робить спілкування примітивним.
 
Лідерам вдалося привернути увагу присутніх до проблеми культури мовлення у молодіжному середовищі і зробити висновок, що необхідно і надалі працювати над тим, щоб старшокласники могли усвідомити гідність і силу літературної української мови; повсякденно показувати підліткам, що красиво, а що бридко, що дійсно приємно для слуху, а що викликає огиду. Можливо тоді діти не будуть писати на стінах, парканах і використовувати у своїй промові «перчені» слова, а будуть знати, що вжите в присутності інших нецензурне слово розцінюється як образа і намагатимуться уникати цього.
 

Гряділь, творчість, проект, самоврядування, лідер
КОМЕНТАРІ

Також читають: