Головна » Новини » 2016 » Листопад » 17 РБДТ
Тренінг «Лідер і лідерство»
17.11.2016 | 624 | Лідер | Автор: Учнівська рада РУО «Лідер»
«Лідер діє відкрито, бос - за закритими дверима. Лідер веде за собою, а бос керує», -  писав Теодор Рузвельт. Саме цю відмінність між лідером і керівником сьогодні обговорювали члени районної ради РУО «Лідер» на тренінгу та тему «Хто такий лідер і що таке лідерство?» Проводив його для нас практичний психолог закладу Танько Ю.Ю. за всіма правилами, тож тривав тренінг близько трьох годин (хоча час промайнув майже непомітно!). 

Заняття проходила в досить цікавій формі: учасники утворили коло, в якому обговорювали і виконували вправи і завдання (з вправи «Знайомство» все і почалося). Коло символізувало замкненість і єдине ціле. Було прийнято 8 правил, які заборонялося порушувати."Тут і зараз" - правило, яке стало одним із головних. Кожен учасник був компетентним і ввічливим, ставився до інших з повагою, а розмови і розповіді були щирими та відвертими. Це допомогло нам почуватися вільно і невимушено. У кожного складалося враження, ніби він знає цих людей багато років. Свої очікування від тренінгу ми записали на стікер і прикріпили на дошку «у підніжжя гори очікувань». Ми радо ділилися ними з іншими учасниками. 

Далі була переглянута презентація, з котрої ми дізналися про те, що ідеального лідера не існує, й інколи ним може стати та людина, від якої найменше цього чекаєш. Ми дізнались, що існують такі теорії лідерства: теорія рис (базується на основі того, що лідером може бути певна особа з певними особистісними якостями, вона народжується із задатками лідера); ситуаційна теорія лідерства (конкретна ситуація стимулює і забезпечує найповніший вияв конкретних рис лідера); поведінковий підхід до проблем лідерства (лідером стає людина, яка дотримується певного стилю поведінки); синтетична (системна) теорія лідерства (спільна діяльність сприяє виникненню і формуванню лідерства, появі конкретного лідера). Також вирізняють стилі лідерства у залежності від стилю спілкування, як от: демократичний, авторитарний і ліберальний. 

Потім Юрій Юрійович запропонував нам скласти свій список характеристики ідеального, на нашу думку, лідера. Ми наполегливо виконували це завдання і оприлюднили записи. Після цього нас розділили на три групи, в яких ми повинні були вибрати три найголовніші риси лідера. Це було надзвичайно цікаво, бо всі мали змогу подивитися і обміркувати, наскільки добре вони розвинені, порівняти себе з іншими, подивитися чого вистачає і не вистачає. 

Потім був конкурс малюнку, метою якого була стимуляція творчої активності та усвідомлення змісту поняття «лідерство». Учасники поділились на дві команди. Нам потрібно було оформити емблему на тему: "Який повинен бути лідер". Одна команда намалювала герб лідера, сама цього не знаючи, підібрала дуже вдалу концепцію кольорів: червоний символізував жагу до праці, синій - спокій, впевненості в собі, а жовтий - колір достатку, оптимізму. Інша ж оформила свою емблему зовсім по-іншому. На ній зображено кілька радісних дітей-команду, в руках яких були повітряні кульки з надписаними на них якостями справжнього лідера, будинок, який символізував  командний дух, голуб як символ вирішення проблем мирним шляхом. 

В кінці тренінгу нам було запропоновано перемістити наші стікери з очікуваннями на рівень їх виправданості – усі опинилися на найвищому рівні. Після цього ми зробили фото на пам'ять, та йти нам зовсім не хотілося. Особливо нам сподобалася релаксація, усмішки не сходили з наших облич. Наші враження навіть перевершили очікування. Видно, що з нами працював спеціаліст.

Всі члени ради РУО «Лідер» отримали масу позитивних емоцій, і ми сподіваємося на продовження нашого тренінгу у більш поглибленому варіанті. А своїми враженнями ми поділимося з учнями наших навчальних закладів, а згодом і самі проведемо кілька вправ з ними.

 

рбдт, тренінг, лідер
КОМЕНТАРІ

Також читають: