Головна » Каталог статей » Сценарії РБДТ
Сценарій презенатції проекту Культура мовлення
29.01.2015 | 1652 | Сценарії
Ведуча:
Доброго дня, доброго здоров’я всім! Від імені старшокласників, лідерів учнівського самоврядування шкіл району рада вітати вас на Іршавщині.

Ведуча:
Для нас велика честь спілкуватися сьогодні з вами, педагогами, які, в силу своїх функціональних обов’язків, працюють над формуванням особистості школяра, прагнуть виховати нас ,молодь, свідомими громадянами , патріотами.

Ведуча:
Але, щоб стати народом, творцями своєї долі, необхідно, аби за час навчання, виховання в сім’ї, школі ми міцно засвоїли духовність, культуру рідного народу, глибоко пройнялися його національним духом, способом мислення і буття.

Ведуча:
В.О.Сухомлинський писав: «Невикоріненою духовною потребою будь-якої людини є спілкування з людьми, у спілкуванні з ними вони знаходять радість та повноту життя». Але, на жаль, мова сучасної молоді обурює вчителів, батьків, представників старшого покоління.

Ведуча:
Чому так відбувається і які причини виникнення сленгових явищ в молодіжному середовищі?

Ведуча:
Саме ці питання ми хотіли дослідити.

Ведуча:
В процесі роботи над проектом «Культура молодіжної мови: реальність і перспектива» ми ставили собі за мету: підвищити культуру мовлення учнівської молоді, запобігти їхній негативній поведінці  та привернути увагу педагогів, батьків та громадськості до цієї проблеми. 

Учасниками проекту були: лідери учнівського самоврядування, старшокласники шкіл району, педагоги, батьки, журналісти районки, члени Національної спілки письменників і журналістів України. (Кузан В.В., Шкіря В.В.) .
На першому, підготовчому етапі було зроблено: 
  • оформлення оголошення в школах про проект (грудень);
  • формування команд проекту (грудень).
Другий,  основний етап. (січень-лютий)

1. Опрацювання джерел інформації.

2. Проведення досліджень:
  • анкетування учнів, батьків, педагогів (Фото-слайд);
  • історія виникнення сленгу;
  • використання жаргонів учнями у спілкуванні у Контакті та школи; 
  • сленг у контексті сучасної літератури;
  • вплив англійської мови на молодіжний сленг.
3. Розробка та проведення навчального тренінгу «Як ми говоримо» для лідерів шкіл району. (фото- слайд)

4. Зустрічі з фахівцями філологами, письменниками, журналістами. (фото- слайд)

5. Робота над створенням тлумачного словника молодіжного сленгу:
  • збір прикладів молодіжного сленгу (шкільний, комп’ютерний);
  • тлумачення зібраних сленгів;
  • оформлення словника.
Третій, підсумковий етап ми хочемо презентувати сьогодні.

Ведуча:
Презентацію проекту я б хотіла розпочати деякими відомостями з історії виникнення сленгу. (презентація)

Ведуча:
З метою з’ясування ролі сленгової лексики у підлітковому середовищі нами було проведено соціологічне опитування учнів 9-их класів Іршавських ЗОШ (№1,2. гімназії) Лозянської ЗОШ І-ІІ ст., Було опитано ..... респондетнів, яким були представлені наступні запитання:
Результати опитування видно на цих діаграмах. (презентація)

Ведуча:
Сленгові слова та вирази, які вживають підлітки, є досить різноманітними і відмінними у різних групах дітей. Наприклад, лексику «розуміти» в одній компанії звикли замінювати словом «шарити», а в іншій - «розчехлятися».

Для враження подиву одні використовують слова «я в шоке», для інших більш характерними є слова «я в трансі», «ти, шо гониш», «я холодний».

Я спробувала дослідити ці питанні у нашій школі (презентація)

Ведуча:
Комп’ютерний сленг.(презентація)

Ведучий:
Мова - це специфічна форма відображення дійсності. Зміна культурних орієнтирів, цінностей, установок, що відбуваються в нашому житті, впливає і на мову. Тому ми поставили собі за мету виявити причини вживання підлітками суржику, нецензурної лайки, жаргонів.. У зв’язку з цим було проведене опитування учнів, батьків, педагогів, що дало змогу зробити порівняльний аналіз відповідностей респондентів. (презентація результатів дослідження)

Висновки

1. Всі опитані учні відзначили, що вважають жаргонізацію мови невід'ємною частиною спілкування серед однолітків. Такі слова дозволяють їм самостверджуватися, підтримувати добрі відносини з товаришами по школі, обмінюватися інформацією і пізнавати нове.
 
2. При вивченні рівня жаргонізаціі мови виявлено: перше місце у юнаків займають матюки, для дівчат жаргон є перш за все грою слів, надання мови легкого гумористичного характеру. У нашому дослідженні учні відзначили високий рівень жаргонізаціі мови провідних в теле-і радіопередачах, в публікаціях газет і журналів.
 
3. Сьогодні зусилля жаргонізації мови обумовлено зміненими соціальними умовами - пріоритет матеріальних цінностей, поділ суспільства (на багатих і бідних), зміна міжособистісних відносин і т.д. Хлопці все частіше стикаються з байдужістю, грубістю, злістю. А це, у свою чергу, призводить до протесту, який виражається, зокрема, підвищенню жаргонізації мови при спілкуванні школярів. Спілкування з однолітками, а також з друзями більш старшого віку продовжує бути значущим для досліджуваних. Вони відзначають, що хочуть проводити з ними якомога більше часу - гуляти, відпочивати, розважатися, а отже вони повинні розмовляти  «своєю» (жаргон) мовою.

Таким чином, отримані дані в ході дослідження підтверджують висунуту нами проблему: спостерігається тенденція до зростання рівня жаргонізаціі мови серед підлітків та учнів старших класів. Причинами збільшення частки жаргонізаціі мови є:
  • Соціальні чинники;
  • Значимість «своєї» (жаргонної) мови для спілкування з однолітками (бажання підлітка утвердитися як серед своїх однолітків так і у власних очах);
  • Вплив ЗМІ (читання газет і молодіжних журналів, перегляд телепередач) на мову підлітка.
Допоміжний матеріал (презентації):
 
Культура мовлення, проект, сценарій
КОМЕНТАРІ

Можливо вас зацікавить: