Головна » Каталог статей » Статті наших авторів РБДТ
Нетрадиційна педрада
06.02.2015 | 3307 | Статті наших авторів | Автор: Глушко В.І.
Нині популярний термін «потрібно було ще на вчора» стосується чи не кожної галузі у нашому суспільстві. Мені він не зовсім подобається, хоча у моїй рідній галузі - освіті - можна сказати «ще на позавчора», причому по всій площині: від фінансування і управління до якості кадрів і освітніх послуг.

Так, сьогодні лише лінивий не критикує цю надзвичайно важливу державну функцію - робити українців освіченими, але, на мою думку, якими б правильними і справедливими не були закони, накази, інші нормативні документи, все ж виконувати їх нам, людям. До тих пір, доки кожен, хто причетний до освітнього процесу, не схоче якісно змінюватися сам, ми ще дуже довго будемо говорити, що «це потрібно було ще на вчора», все ж очікуваного «завтра» не відчуємо і не побачимо не лише ми, але й наші внуки. 

Тому правильним, на мою думку, за такої вкрай складної ситуації в нашій країні є самоорганізація кожного з учасників процесу: вчителів, учнів, батьків, управлінців, їх повне розуміння своєї відповідальності і значимості у його якості. Для цього необхідно зовсім небагато - якісно і відповідально виконувати свої обов’язки. Важливим є такий підхід і в управлінській роботі.

Як правильно зорганізуватися до навчального-виховного процесу, які підходи використовувати у роботі з дітьми, як вибрати ефективні форми, методи і прийоми, чому, для чого і коли?.. Багато питань виникає у плині педагогічної діяльності, відповіді на чимало з них можна знайти на спільних обговореннях під час нарад, педрад, засідань методичних об’єднань. 

Сучасні вимоги до організації навчально-виховного  процесу  та контролю за його результативністю вимагають від керівників закладів освіти не тільки підвищеної відповідальності, але й удосконалення знань та вмінь управління педагогічним колективом. Важливою колегіальною формою управління є педагогічна рада. Педагогічна рада дозволяє використовувати колективний розум і знання для вирішення складних та актуальних педагогічних проблем, організовувати обмін інформацією, думками між окремими педагогами з метою вироблення колективного рішення.

Як це відбувається у нашому закладі - Іршавському районному Будинку дитячої творчості? Приведу приклад однієї з педрад, яка проходила у вигляді заняття.

Тема: Сучасне гурткове заняття. Яким йому бути?
Тип: заняття узагальнення та систематизації.
Обладнання: сучасні технічні засоби.
Педрада-заняття супроводжується мультимедійною презентацією.


Хід педради-заняття

Організаційний етап.
Вступ. Про попередні наради, проблемне питання.
Тема, мета, завдання, мотивація діяльності.
Налаштування. Вправа «Сніжинка». 
Учасники за вказівкою:
  • складають аркуш навпіл;
  • складають ще раз навпіл;
  • відривають правий верхній кут;
  • відривають лівий нижній кут;
  • складають навпіл;
  • відривають правий нижній кут.
Обговорення. Чому, виконуючи однакові команди, учасники отримали різні результати? Вправа доводить, що люди мають різні погляди, інтереси, одну й ту саму ситуацію оцінюють по-різному. 

Актуалізація опорних знань. Форми, методи, прийоми навчання. (пригадуємо тему попередньої наради).

Практична робота. 
Дається завдання для колег, що атестуються «Моделювання заняття на тему «Різдво».

Для підготовки - 30 хв. в окремому кабінеті. Перед тим, як підуть готуватися, називають якийсь із кольорів: синій, зелений, червоний.

Під цими кольорами заховані імена тих, кого вони можуть покликати собі на допомогу: директор, методист, педагоги-новатори.

Прийом «Відстрочена відгадка». Одна з колег не знала попередньо про практичну роботу на педраді. Завдання для інших колег: після презентації ними моделі свого заняття назвати її.

Емоційне розвантаження. Рольова гра «Педагогічна казка».
(учасники гри вибираються за принципом випадкового числа) 

Зараз ви на короткий час стаєте акторами, отримуєте свої ролі. (запрошується 7 учасників)

Уважно слухайте казку. В момент, коли буде згадуватися той чи інший персонаж, учасник робить крок уперед і голосно промовляє свою репліку.

Ролі:
Оленка «Я вже доросла»
Мати «Ти ганьбиш нашу родину»
Батько «Це ти у всьому винна»
Класний керівник «Давайте все владнаємо»
Директор «Геть зі школи!»
Психолог «Все буде добре»
Медсестра «У місті епідемія»

Одного разу у родині Коваленків стався випадок. Батьків запросили до кабінету директора для профілактичної бесіди. Учениця 10 класу Коваленко Олена зробила яскраве татуювання на плечі у вигляді троянди. На зустріч до школи прийшли: мати, батько, класний керівник Оленки, директор, медсестра та психолог. Директор була обурена, батько розлючений, мати у розпачі плакала, а Оленка не розуміла взагалі у чому проблема. Медсестра нагадувала про ризики занесення інфекції під час використання голки.  У цей час. Психолог намагалася примирити директора, мати та батька. Класний керівник зберігала спокій. Але директор була налаштована рішуче, вона не слухала ніяких аргументів. Оленка нагадала матері, що у свій час та теж намагалася зробити татуювання. І батько дуже серйозно глянув на матір. А медсестра взагалі запропонувала усій родині пройти повне медичне обстеження. Психолог рекомендувала батькам прийти на індивідуальну бесіду для покращення родинних взаємовідносин. Класний керівник запропонувала Оленці носити до школи одяг, який би прикривав її плечі. Ця ідея влаштувала усіх. Так вирішився цей конфлікт між педагогами, батьками і дітьми. Адже усі ми знаємо, що при бажанні співпрацювати можна вирішити будь-яку проблему і як сказала наша психолог «Все буде добре!».

Як бачимо, будь-які проблеми і непорозуміння між дітьми, педагогами та дітьми можливо вирішити мирним шляхом. Якщо кожний учасник конфлікту буде налаштований на співпрацю та партнерство, то ми і наші діти отримуватимуть задоволення від спілкування, навчання та праці. 

Адже ми всі знаємо, що головне завдання педагога, щоб очі дитини світилися від щастя. 

Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля. І, навіть, тоді, коли ми не помічаємо, наші діти спостерігають за нами і вчаться бути такими, як ми.

А які ж ми є? 
Анкетування (може бути підібрана різна тема). 

Презентація заняття від колег, які атестуються (в алфавітному порядку) - кожному дається до 4 хв. 
Обговорення, відповідь на загадку, аналіз.
Підсумок педради-заняття (підсумком є прийняття рішення педради).

Заняття-педраду провела заступник директора Глушко В.І.
 
Глушко, Нетрадиційна педрада
КОМЕНТАРІ

Можливо вас зацікавить: