Головна » Каталог статей » Психологічна служба РБДТ
Особливості обдарованої дитини
20.10.2014 | 705 | Психологічна служба
Обдарованість - це те індивідуальне поєднання здібностей, яке дозволяє людині легко, швидко, на якісно іншому рівні набувати необхідні для успішного виконання діяльності навички і уміння.  Відповідно до цього виділяються два види обдарованості :
  • спеціальна обдарованість, що створює можливість успіху в певній діяльності; 
  • загальна обдарованість, яка, на відміну від спеціальної, забезпечує успішність освоєння широкого кола видів діяльності.
Але обдарованість не є єдиним чинником, що визначає успішність виконання діяльності.

Ознаки обдарованості - це ті особливості обдарованої дитини, які проявляються у її реальній діяльності і можуть бути оцінені під час спостереження за її діями. Ознаки явної (виявленої) обдарованості зафіксовані в її визначенні і пов’язані з високим рівнем виконання діяльності.

Обдарованість- це система, що включає такі компоненти:
  • анатомо - фізіологічні задатки;
  • сенсорно - перцептивні блоки (підвищена чутливість);
  • інтелектуальні та розумові можливості;
  • емоційно - вольова структура;
  • високий рівень продукування нових образів,фантазія, уявлення.
Виходячи з цього психологами виділені основні типи творчої діяльності:
  • науково-логічний;
  • техніко-конструктивний;
  • образно-художній;
  • вербально-поетичний;
  • музично-рухливий;
  • практико-технологічний;
  • ситуативний ( спонтанний, розважливий).
У роботах закордонних та вітчизняних психологів і педагогів виділені деякі особливості обдарованих дітей. На їх думку, обдарована дитина:
  • пам’ятає  великий обсяг інформації;
  • має великий словниковий запас;
  • самостійно переносить засвоєне на новий лад;
  • вміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • аналізує приховані  взаємозалежності;
  • вміє робити висновки;
  • інтегрує і синтезує інформацію;
  • із власної ініціативи вибирає для опрацювання складні завдання;
  • здатен висловлювати зміст досить  умовних ідей;
  • уміє помічати тонкі відмінності;
  • чутливий до протиріч;
  • вміє оцінювати як результат, так і сам процес роботи;
  • уміє передбачити наслідки своїх і чужих дій;
  • уміє міркувати;
  • уміє будувати гіпотези;
  • застосовує ідеї на практиці;
  • здатен до творчого перетворення дійсності й умов завдання;
  • критичний у мисленні;
  • має високу допитливість;
  • здатний ризикувати;
  • має розвинуте дивергентне мислення;
  • має гнучкість і високу швидкість  мислення і дій;
  • здатний висловлювати оригінальні ідеї, винаходити нове;
  • має багату уяву;
  • здатний сприймати неоднозначні речі;
  • має високі естетичні цінності;
  • має розвинуту інтуїцію.
 
психолог
КОМЕНТАРІ

Можливо вас зацікавить: